یادگیری، دروازه ورود به شهر رستگاری و عشق به قلم مسافر رضا
چهارشنبه 16 آبان 1397 ساعت 16:01 | نوشته ‌شده به دست مسافر رضا جدیدی | ( نظرات )
در مقولۀ معرکه‌گیری نیازی به افراد آگاه و دانا، شاغل و توانا، مدیر و مدبر نیست و می‌توان از افرادی به هر نوع نگرش، تفکر، پوشش و سلیقه‌ای استفاده نمود و به آن‌ها نقش‌های مهمی داد تا ایفا نمایند، درحالی‌که در مقوله یادگیری به جهت وجود قوانین و رعایت اصول و مبانی مربوطه از هر شخصیتی نمی‌توان سود برد و از طرفی مکان و مختصات برای تجمع افراد مشخص و معیّن بوده و نمی‌توان آن را در هر جا و مکانی برپا نمود


بنام آنکه همه‌چیزاوست 

رابطه یادگیری و معرکه‌گیری

سلام دوستان رضا هستم یک مسافر

در خصوص رابطه یادگیری و معرکه‌گیری لازم است در گام نخست در مورد معنا و مفهوم هرکدام از موضوعات مطرح‌شده به‌طور مختصر و مفید اطلاعاتی هرچند نسبی به دست بیاوریم تا بتوانیم اظهارنظر بنماییم.

اکثریت مردم خصوصاً قدیمی‌ها با واژه معرکه‌گیری خوب آشنا هستند و می‌دانند نمایشی است که فرد با انجام اعمالی نمایشی در جهت تأمین و امرارمعاش درگذشته باب بوده است که پرده‌خوانی، پهلوانی و مارگیری جزء آن‌ها محسوب می‌شود که در طی مرور زمان همانند دیگر مشاغل پیشرفت نموده و ماهیت خود را عوض نموده است و الآن می‌توان همان نمایش‌ها را در وسایل ارتباط‌جمعی کاملاً مشاهده نمود یعنی از فضای میادین و کنار خیابان‌ها به رادیو، تلویزیون. نهایتاً فضای مجازی نقل‌مکان نموده و گاهی هم به‌مانند گذشته در بین افراد به‌طور زنده می‌توان رؤیت نمود.

لازمه یادگیری هوشیاری، شعور فکری، تفکر و تعقل و به‌طورکلی دانایی است و هدف از آن کسب آموزش برای بهتر زیستن و کشف ناشناخته‌ها به جهت تعادل و نهایتاً تکامل است و این در حالی است که در معرکه‌گیری به هیچ‌کدام از ابزارهای یادشده در یادگیری نیازی نیست و می‌توان با تکیه برمنیت، ترس و ناامیدی که پایه‌های اصلی جهالت و نادانی می‌باشند به اهداف موردنظر رسید و در جهت تخریب خود و دیگران از آن سود برد.

در مقولۀ معرکه‌گیری نیازی به افراد آگاه و دانا، شاغل و توانا، مدیر و مدبر نیست و می‌توان از افرادی به هر نوع نگرش، تفکر، پوشش و سلیقه‌ای استفاده نمود و به آن‌ها نقش‌های مهمی داد تا ایفا نمایند، درحالی‌که در مقوله یادگیری به جهت وجود قوانین و رعایت اصول و مبانی مربوطه از هر شخصیتی نمی‌توان سود برد و از طرفی مکان و مختصات برای تجمع افراد مشخص و معیّن بوده و نمی‌توان آن را در هر جا و مکانی برپا نمود و به عبارتی چون ازنظر زمانی و مکانی تابع مقررات و قانونمندی می‌باشد ناچار هرکسی را تاب و تحمل رعایت اصول و قوانین آن نخواهد بود و افراد خاصی در آن می‌توانند حضور به هم برسانند.

ازنظر بنده هیچ‌گونه ارتباطی نمی‌تواند فی‌مابین یادگیری و معرکه‌گیری وجود داشته باشد زیرا جنسیت آن‌ها باهم تفاوت فاحش دارند و همانطوریکه دو شمشیر در یک نیام نمی‌گنجد این دو مقوله نمی‌توانند در کنار یکدیگر قرار بگیرند و بسته به اینکه کدام قویی‌تر باشد زمینه رشد آن‌هم فراهم خواهد شد، در جاییکه عشق حاکم باشد و بذر محبت کاشته شده باشد یقیناً نفرت نخواهد بود و تخم کینه رشدی نمی‌تواند داشته باشد.

مقوله یادگیری و معرکه‌گیری همانند قطب‌های آهن‌ربایی هستند که هرگز نمی‌توانند همدیگر را جذب نمایند و دائماً در حال دفع یکدیگر خواهند بود و به عبارتی ساده و عامی‌تر اینکه ارتباط این دو باهم مانند خوردن خربزه و عسل خواهد بود که باوجود شیرینی هر دو ازنظر مصرف‌کننده و مفید بودن برای افراد استفاده‌کننده هرگز باهم میکس نخواهند شد زیرا موجب تخریب می‌شود و سعی در ادغام و مسالمت‌آمیز بودن آن‌ها مانند انبار باروت و شعله آتش خواهد بود که جز انفجار هیچ خیری در پی نخواهد داشت.

به‌طورکلی هر معرکه‌گیری و یادگیری اهداف خاصی را دنبال می‌کند و دلایل مستحکمی را برای خود دارد، در معرکه‌گیری ترس از آینده و جهالت و نادانی جزء سیستم و اجزای تشکیل‌دهنده هستند و در یادگیری امید به آینده، کسب مهارت زندگی بهتر و دانایی سرلوحه امورات است و دریکی حامی و پشتیبان آن نیروهای تخریبی و اهریمنی به همراه افکار منفی و ضد ارزشی است درحالی‌که در یادگیری حمایت نیروهای الهی و ارزشی و صراط مستقیم را پیش رو خواهیم داشت.

عدم دانایی و القائات منفی از مشخصه‌های اصلی و اساسی معرکه‌گیری و فراگیری علم و دانش، تعامل و تعادل و نهایتاً تکامل از اهداف یادگیری است و در معرکه‌گیری گل نمودن آب به جهت عدم مشخص شدن عمق جهل و نادانی صورت می‌پذیرد و در یادگیری شفافیت و پاکی مدنظر است.

در خاتمه می‌توان با صراحت اعلام نمود که معرکه‌گیری و یادگیری هیچ‌گونه سنخیتی باهم ندارند و هر جا که باشیم با اندکی تعقل می‌توانیم این دو را از هم تشخیص بدهیم و برای این مهم کافی است تفاوت بین جدیت و لودگی، علم‌آموزی و سُخرگی، تفکر و تعقل با بی‌فکری و غلو، حقیقت و توهم، میان‌مایگی بانامیان مایگی، کاوشگری با مصرف‌کنندگی و کاهلی با سعی و تلاش را بدانیم، یقیناً گرفتار معرکه گیران نخواهیم شد و در صف آموزش و یادگیری حرکت خواهیم نمود و درنهایت رستگاری و عشق را پیشه خودخواهیم نمود.

نگارنده: مسافر رضا مراد خانی

تایپ و تنظیم: مسافر رضا جدیدی



می توانید دیدگاه خود را بنویسید
محمودمحمودی چهارشنبه 16 آبان 1397 17:51
سلام آقا رضاعزیزامیدوارم همیشه درصف آموزش باشیم.
سپاس فراوان از گروه وبلاگ
ایرج ورمزیار (21) چهارشنبه 16 آبان 1397 17:05
رضای عزیزخداقوت وتشکرازشمابابت مقاله خوبتون تشکرازوبلاگ نویسان محترم..
فریدون جنابی چهارشنبه 16 آبان 1397 16:55
بااحترام...رضای عزیز مطلب شما خیلی خوب بود موفق و شاد باشید ...یاعلی
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
 
درباره ما ...
دریافت نشریات و فایل های صوتی ...
دریافت کتاب «عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر» نویسنده: مهندس حسین دژاكام دانلود نوشتارها و فایلهای صوتی کنگره 60 در قالب فایل Mp3 و PDF
اشعار شاعران کنگره 60
اشعار شاعران کنگره 60
مسافران و همسفران محترم کنگره 60 می توانند اشعار خود را به ایمیل: adezhakam@gmail.com برای آقای امین دژاکام ارسال کنند.
لینک دوستان ...
آمار سایت ...
• تعداد مطالب:
• تعداد نویسندگان:
• آخرین بروز رسانی:
• بازدید امروز:
• بازدید دیروز:
• بازدید این ماه:
• بازدید ماه قبل:
• بازدید کل:
• آخرین بازدید: